Zapraszamy na wyjątkowe widowisko

Z przyjemnością informujemy o wyjątkowym wydarzeniu odbywającym się z okazji 100-lecia nawiązania stosunków dyplomatycznych między Japonią i Polską.

29 września 2019 r. o godz. 19.00 w Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w warszawskich Łazienkach wystawione zostaną dwa widowiska teatru z udziałem profesjonalnych, japońskich aktorów i muzyków. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Łazienek Królewskich.

Spektakl trwa ok. 150 minut z 20-minutową przerwą. Bilety w cenie 30 zł są do nabycia w muzealnych kasach (Pałac na Wyspie, Stara Oranżeria, Podchorążówka, Pałac Myślewicki). Istnieje możliwość rezerwacji biletów lub 22 50 60 028.

Koordynatorzy projektu: Joanna Szumańska z Działu Edukacji Muzeum Łazienki Królewskie oraz dr Jakub Karpoluk z PJATK, wykładowca IS PAN.

 

W tym miejscu chcemy jedynie zaznaczyć, że autorem pierwszego z wystawianych dramatów pt.  „Studnia Jakuba”, jest Diethard Leopold (kyoshi, 6 dan kyudo-IKYF).

Wielu z nas jest on dobrze znany jako jeden z pierwszych, od 2008 regularnie odwiedzających nasz kraj nauczycieli tej niezwykłej sztuki walki z samym sobą i oddaloną o 28 m papierową tarczą…(pisaliśmy już o nim tu).

Dr Leopold studiował w Wiedniu germanistykę, teologię, psychologię i kulturoznawstwo. Kilka lat mieszkał i pracował w Japonii, m.in. na Uniwersytecie w Miyazaki na wyspie Kyushu, gdzie praktykował zen, ceremonię herbaty i japońskie łucznictwo. Swoje wspomnienia z tego okresu opisał w książce pt. „Shinto w sztuce łucznictwa” nawiązującej w tytule do powszechnie znanego dzieła Eugena Herrigela „Zen w sztuce łucznictwa”

 

Autor „Studni Jakuba” jest założycielem Austriackiego Stowarzyszenia Kyudo i pierwszego kyudojo w Austrii. Jest znanym kolekcjonerem sztuki,  współtwórcą wiedeńskiego Leopold Museum i kuratorem wielu wystaw, w tym również sztuki japońskiej (np.Fragility of Existence” ).

Jest przewodniczącym austriacko-japońskiego Towarzystwa Przyjaźni.

Drugi z wystawianych dramatów pochodzi z repertuaru klasycznego „Shōjō Midare”. Autor nie jest znany.